Line Dahl & BRANDLOVERS

  • OM
    • METODEN
    • MENNESKET
  • MULIGHEDER
    • POSITIONERINGS-STRATEGI
    • GRUNDFORTÆLLING
    • IMPLEMENTERING
    • BOG
    • HANDELSBETINGELSER
  • KUNDER
    • UDTALELSER
    • REFERENCER
  • BLOG
  • KONTAKT

Branding med DNA = Dyrk Noget Autentisk

26. juni 2015 By Line Dahl

And

De fleste drømmer om at skille sig ud fra de andre, alligevel gør mange som alle andre. De glemmer deres DNA – de glemmer at Dyrke Noget Autentisk. Her er tre råd, der kan hjælpe dig med at huske virksomhedens DNA. Også i de små ting. 

1. Se på din branches karakteristika (eller klichéer). Der er med garanti noget, de fleste gør på samme måde. Og gør så det modsatte – på en måde, der er JER, og som I kan stå inde for. Der skal mindre til at skille sig ud, end man tror.

Eksempler: Tøjbutikker viser styles uden at tale til kundernes følelser. Ejendomsmæglere taler om boliger og aldrig om hvem de selv er. Advokater kommunikerer i et sprog, kun andre advokater forstår. Teleselskaber tænker kun på at sælge abonnementer. Brandingbureauer forstår ikke forretningen bag. Indsæt selv flere …    

2. Tag en bestemt kommunikationsopgave. Skriv den oplagte vinkel ned – det er ofte den, der er inspireret af det, de andre gør. Og se så på, hvad formålet med den virksomhed, du er en del af, er. Hvordan kan det give vinklen retning? Kigger du indad i stedet for kun udad er der garanti for indbygget “autenticitet” (men nogen gange kræver det skarpe øjne udefra).

Eksempel: Alle andre laver LinkedIn-guides. Du tænker: So ein Ding müssen wir auch haben! Og finder straks en masse eksempler på generelle guides fra konkurrenterne i stedet for at stille dig selv dette spørgsmål: Hvad er det, vi lover at hjælpe netop denne målgruppe med, og på hvilken måde kan vi udarbejde en LinkedIn-guide, der er bidrager til lige præcis det, og derfor gør den forskel for vores kunder, som alle de andre LinkedIn-guides på nettet ikke gør? Indsæt selv dit næste kommunikationsprojekt …

3. Tænk over, hvad det modsatte af DNA er: AND! En and er (også) en opdigtet nyhed – noget, nogen har fundet på til lejligheden, men som faktisk ikke har rod i virkeligheden. Påstår jeg så, at din virksomhed lyver, hvis den ikke dyrker sin DNA? Ja, faktisk. At være autentisk i sin branding er at positionere sig på noget, der forekommer i virkeligheden. Noget, der ikke er opdigtet. Noget, I virkelig gør. Noget, I virkelig mener. Noget, I virkelig har oplevet. Noget, I virkelig vil forandre. Noget, hvor I dyrker det, de andre ikke gør. Fordi jeres DNA er anderledes.

Så bare dyrk løs. God fornøjelse.

God inspiration? Så giv den gerne videre!

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Brandlovers grundlægger Line Dahl er blandt Danmarks mest garvede brand strateger inden for identitetsskabende fortællinger. Hun er smittende optaget af at få os til at stå for mere og skabe større værdi i andres liv – og ser virksomheders store berøringsflade som værdiskabelsens mekka. I et autentisk miks af dna'et, det mulige og de vilde ambitioner nailer hun brands berettigelse og skaber retning internt og eksternt.

Skrevet i: Blog

Andre indlæg

  • 3 måder at bekæmpe det grå i dit sprog3 måder at bekæmpe det grå i dit sprog
  • En dans på hjerteblod – eller 3 bud på, hvad der gør dig til en brandloverEn dans på hjerteblod – eller 3 bud på, hvad der gør dig til en brandlover
  • Fem fatale fejl ved interne møderFem fatale fejl ved interne møder
  • Tænker du eller handler du?Tænker du eller handler du?

STÅ SKARPT. BETYD MERE. SKRIV DIG OP TIL INSPIRATIONSMAILS

Ved tilmelding bekræfter du at have læst og accepteret betingelserne for udsendelse af inspirationsmails. Du kan altid afmelde dig igen på linket i de mails, du modtager. Læs vores cookie- og privatlivspolitik her.

SAVNER DU NOGET?

KONTAKT

Line Dahl
(+45) 222 777 93
line@brandlovers.dk

#hvaermeningen #brandsmedberettigelse

  • Instagram
  • LinkedIn


Copyright Line Dahl & Brandlovers© 2021
Handelsbetingelser - Cookies- og privatlivspolitik