Line Dahl & BRANDLOVERS

  • OM
    • METODEN
    • MENNESKET
  • MULIGHEDER
    • POSITIONERINGS-STRATEGI
    • GRUNDFORTÆLLING
    • IMPLEMENTERING
    • BOG
    • HANDELSBETINGELSER
  • KUNDER
    • UDTALELSER
    • REFERENCER
  • BLOG
  • KONTAKT

Ved du det her om din viden?

6. september 2010 By Line Dahl

Viden er uundværlig, det vi baserer vores virksomheder på, det vi tjener vores penge på. Men viden kan også begrænse os – sker det for dig?

Jo mere du ved, jo mere tror du nemlig ofte at andre ved om det samme, og jo sværere har du ved at forklare det, du ved. Og så har vi balladen: Dit budskab bliver ikke spredt med succes.

Det sker typisk for mennesker, der – som dig? – har arbejdet sig så langt ind i deres fag, at de har glemt, hvordan det var at møde faget for første gang. Stå der uden fagudtrykkene, uden forudsætningerne for at forstå de dybere lag, uden alle de aha-oplevelser der kommer med erfaringen. Stå der, præcis der, hvor kunden står.

Med andre ord: De har glemt, hvordan de skal ramme deres kunde.

Som jeg underviser i på min webtekst skrive-workshop, og som jeg fylder kursisterne på mit mentor-forløb “Find Dit Budskab – Nu” med, så handler det om at være overfladisk og emotionel, når du skal ramme og fange din kunde.

Kunsten er derfor at huske, at jo mere du ved, jo mindre ved andre. Og så få hjælp til at forklare det, du ved.

God inspiration? Så giv den gerne videre!

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Brandlovers grundlægger Line Dahl er blandt Danmarks mest garvede brand strateger inden for identitetsskabende fortællinger. Hun er smittende optaget af at få os til at stå for mere og skabe større værdi i andres liv – og ser virksomheders store berøringsflade som værdiskabelsens mekka. I et autentisk miks af dna'et, det mulige og de vilde ambitioner nailer hun brands berettigelse og skaber retning internt og eksternt.

Skrevet i: Dit budskab, Dit salg, Dit tankesæt

Andre indlæg

  • Kan din virksomhed klare “halvbesoffen-bordherre-testen”?Kan din virksomhed klare “halvbesoffen-bordherre-testen”?
  • Hvorfor er vigtigere end hvadHvorfor er vigtigere end hvad
  • Sådan stiller du spørgsmål, der sælgerSådan stiller du spørgsmål, der sælger
  • [Interview] Signe Svendsen om at få succes – som sig selv[Interview] Signe Svendsen om at få succes – som sig selv

STÅ SKARPT. BETYD MERE. SKRIV DIG OP TIL INSPIRATIONSMAILS

Ved tilmelding bekræfter du at have læst og accepteret betingelserne for udsendelse af inspirationsmails. Du kan altid afmelde dig igen på linket i de mails, du modtager. Læs vores cookie- og privatlivspolitik her.

SAVNER DU NOGET?

KONTAKT

Line Dahl
(+45) 222 777 93
line@brandlovers.dk

#hvaermeningen #brandsmedberettigelse

  • Instagram
  • LinkedIn


Copyright Line Dahl & Brandlovers© 2021
Handelsbetingelser - Cookies- og privatlivspolitik