Enhver tekst er en mulighed. Det har altid været en kæphest for mig. Og det gælder også de fakturaer, din virksomhed sender ud. Se bare her. 

Efter at jeg i en nyhedsmail havde sat fokus på, hvor dybt et indtryk selv de mindste detaljer i branding kan gøre – og hvor let vi glemmer dem – fik jeg dette retur fra en læser, Solveig Ellingsen:

Tidligere var vores fakturaer temmelig tørre og idéforladte. Nu har vi helt oplagt tilført: Tak for samarbejdet! Vi glæder os til at arbejde sammen med dig igen.

Som indehaver af en regnskabsvirksomhed gør det jo en stor forskel, at kontakten er personlig og vedkommende, fordi det økonomiske område for de fleste af vores kunder enten er angstprovokerende, besværligt eller måske endda ligegyldigt.

Uanset hvad, så gør det en forskel for deres fornemmelse af et tæt samarbejde, at vi sender en venlig hilsen med på vejen. Og det er faktisk en ærlig hilsen – for vi er rigtig glade for at arbejde sammen dem, og synes hver og én er unik, og hvorfor så ikke gøre det synligt?

Vores kunder siger allerede, at den lille tilføjelse på fakturaen faktisk gør en forskel, idet vores fakturarer nu adskiller sig fra de øvrige og virker venlige og imødekommende. Kunderne bliver mindet om, hvor vigtigt et tæt samarbejde er – og hvorfor de valgte os og ikke et af de større revisionskontorer.   

En lille måned senere skrev samme læser: 

Mht. at skrive en hilsen på fakturaen, så har vi gjort mere af den slags. Fra 2013 vil der fremover stå: “Vi donerer 1% af vores omsætning til SOS Børnebyerne.” 

På den måde er vi med til at sprede næstekærlige tanker videre til vores kunder, og måske lader de sig inspirere af vores initiativ til glæde for verdens børn, som er et fælles ansvar for os alle.

Mit personlige motto er: ” Alle børn er alles ansvar” – nu kan jeg få det budskab ud på en måde, der giver mening for vores virksomhed, for vores kunder og for verdens børn. 

Mød virksomheden bag historien lige her:
Diels & Co. – din innovative regnskabspartner

PS

Jeg fik selv fornylig en faktura fra en leverandør, hvor der hverken stod hej eller tak for samarbejdet, men bare var et kontonummer og et vedhæftet dokument (jeg var i øvrigt ny kunde, og det var første gang, de skrev til mig). Jeg blev pigefornærmet – og sendte mine følelser durk tilbage i leverandørens indbakke. Selvfølgelig.

Svaret kom promte: De ville gerne gøre det så nemt og hurtigt for mig som kunde at betale, derfor ingen dikkedarer og udenomssnak.Det er de til. Fair nok. Det er jeg bare ikke. Jeg synes, enhver tekst er en mulighed – og at det er en selvfølge at sige tak for opgaven og værdsætte samarbejdet.

Hvad er du og din virksomhed til?
Hvad kan du tilføje dine fakturaer, der får dit budskab ud?