Kunden: “der sker simpelthen ikke noget – jeg holder det snart ikke ud længere, hvad skal jeg gøre?”
Mig: “nå, jamen hvor længe har du været i gang, og hvad har du gjort i den tid?”
Kunden: “jeg har været i gang en måned – og jeg har gjort a-l-t!”.

Dialogen er ikke det pure opspind.
Og jeg har haft den mere end en gang.
På ære.

Det kræver mange ting at drive en business. En af dem er tålmodighed:

  1. Tålmodighed til at finde budskabet og sætte ord på det
  2. Tålmodighed til at gentage budskabet igen og igen og igen. Og så lige igen.
  3. Tålmodighed til at lære kunderne at kende og tale og skrive på deres sprog
  4. Tålmodighed til at gå forkert og justere kursen
  5. Tålmodighed til at opbygge e-mail lister, lister med likers på facebook, lister med blog-læsere osv.
  6. Tålmodighed til at skabe værdifulde relationer med kunderne
  7. Tålmodighed til konstant at samle referencer og skabe ambassadører
  8. Tålmodighed til at få afslag fra forlag, journalister osv. og altid prøve igen
  9. Tålmodighed til at håndtere bl.a. tekniske udfordringer
  10. Tålmodighed til at være tålmodig

Jeg har netop lanceret Karrierekald – den nye vej til din rette hylde i samarbejde med min business partner, og det har virkelig krævet tålmodighed. Faktisk halvandet års tålmodighed. Og det pudsige er, at når alt endelig falder i hak, virker det så naturligt og let, at responsen ofte er, “nå ja, selvfølgelig – hvad skal I ellers i weekenden?”. Så ved man, man har fat i noget!

Husk, det er ikke så meget det at tage skridtet – men det at blive ved at gå.

Smid endelig en kommentar om, hvad der udfordrer din tålmodighed – eller hvilke erfaringer, du har med, hvad der venter for enden af tålmoden …