1.
FLET FORMÅL IND – I ALT
Brands, der bryder igennem, ved hvad de står for. De har et klart formål – nemlig at skabe en bestemt værdi i deres kunders liv. Det er deres røde tråd. Og de er klar til at sige farvel til alt, der ikke er i tråd med formålet. Fordi de gør det, de siger, de er.
2.
BLIV ET ‘STORY BRAND’
Brands, der bryder igennem, har defineret fortællingen om, hvad de er – og dermed hvad deres kunder bliver, når de bruger brandet. Fortællingen får andre med sig, fordi den er formuleret, så den fænger og vækker følelser.
ABC: Klassiske fejl, der gør at fortællingen ikke fænger
3.
GØR MEDARBEJDERNE TIL MEDFORTÆLLERE
Brands, der bryder igennem, ved, at branding sker alle steder – til fra kundemøder til konfirmationer. Derfor har de gjort branding til alles opgave og investerer i at engagere medarbejderne omkring en bestemt fortælling om virksomheden.
4 tip til ledere, der vil udvikle interne ambassadører
4.
VÆR ‘DER-ER-DU-TYPEN’
Brands, der bryder igennem, fortæller om sig selv på en måde, der handler om kunderne. De tænker nemlig ikke ‘her er vi’ – men ‘der er du’. Og de får ‘sejt, jeg kender en, der har brug for det, I tilbyder – jeg anbefaler jer lige’ reaktioner ved at benytte mulighed B.
Få mulighed B (og A) – den ultra korte guide til et pitch
5.
KOM OP AF GRYDEN MED SVÆR KØDSOVS
Brands, der bryder igennem, ved, de skal være nemme at forstå for at vinde kunderne. Derfor bruger de små, præcise og meningsfulde ord. Selv om de kender en masse store, lange og komplicerede ord … som nok har en tendens til at puste sig op og spille smarte.
Nyd verdens mest sigende digt om små og store ord
6.
VÆR MENNESKELIG
Brands, der bryder igennem, bruger hverken B2B eller B2C. Til gengæld dyrker de B2H – ‘business to human’. Det betyder, at de opfører sig som mennesker, uanset hvem de henvender sig til. Og tør bruge ‘forbudte’ ting som følelser og fejl, når de opbygger relationer.
Guide til 9 menneskelige træk, ethvert brand bør træne
7.
GØR GODE VENNER TIL ROLLEMODELLER
Brand, der bryder igennem, har taget en udfordring i tiden op: Hvis man vil være menneskelig, bliver man også vurderet efter ‘menneskelige standarder’. Derfor lader sig inspirere af gode venner, når de interagerer med deres kunder.
5 spørgsmål, der gør det nemt at bruge gode venner som rollemodeller