Det er ret langhåret at forklare … Nu er du nok ikke lige i målgruppen … Det, jeg laver, ved ingen hvad er, så … Jeg er Personal Business Developer … Har du hørt dig selv svare noget i den stil, når andre har spurgt til, hvad du laver? Så læs videre.
Hverken lange forklaringer eller lange titler sælger dig, når det handler om det, du tilbyder dine kunder. Her har du behov for at være bemærkelsesværdig. At være bemærkelsesværdig er det samme som at være så interessant, at andre vil give dig en bemærkning med på vejen. Meget enkelt.
Derfor: Find ind til kernen i det, du kan – og fortæl det på en præcis og interessant måde, når andre spørger til dig. Så ved andre nemlig præcis, hvordan de skal anbefale dig til dem, de kender.
Om det er svært at finde ind til kernen? Ja. Først skal alle standard-svarerne ryddes af vejen. Så skal du tvinge dig selv til at se på din forretning udefra: Hvad er det for et problem (eller udfordring som det hedder på politisk korrekt dansk), du løser for dine kunder?
Laver jeg f.eks. kreative koncepter for mine kunder? Ja. Men samtidig nej – for rigtig mange ved ikke, hvad et kreativt koncept er, og oplever det derfor heller ikke som et problem, at de ikke har et! Hjælper jeg i stedet mine kunder med at sprede deres budskab med succes? Ja! For rigtig mange ser det som et problem, at de selv ved, hvad de tilbyder, men ikke ved, hvordan de skal få budskabet ud til deres målgruppe.
Held og lykke med at blive bemærkelsesværdig (går du i stå, inviterer jeg snart til workshoppen “Sådan bliver du bemærkelsesværdig”)
Mine favorit-bemærkelsesværdige:
Ben&Jerry’s, som laver is på deres helt egen måde i stedet for at ligne alle andre isproducenter og deres is
Swedish hasbeens, der skaber sko med stil og historie
Barokko, som ikke bare er endnu en online brugskunstbutik, med et univers af
100 % barok stil
China Experience, et rejsebureau der specialiserer sig i erhvervsrejser til Kina og ikke bare ture til Østen
Tandlæge K, som jeg en dag skal have ordnet tænder hos, fordi den er bemærkelsesværdig klinik-fri
Millionøsemetoden, fordi to ret spirituelle damer her har omformuleret deres evner til det, alle drømmer om – flere penge og mere tid
Del gerne dine bemærkelsesværdige favoritter med andre ved at skrive en kommentar her!