Hvis du har det som de fleste (selvstændige og iværksættere) får du masser af idéer. Og hvis du har det som de fleste er dine idéer forudsigelige. Uanset hvor vilde vores idéer er, bliver vi nemlig oftest i det, vi kender, når det handler om at manifestere dem.
Tag mig som eksempel. Jeg elsker at skrive. Og jeg har ganske rigtigt en tendens til at manifestere mine idéer som noget på skrift. Bøger. E-bøger. Blogindlæg. Facebook statusmeldinger. Nyhedsmails.
Eller tag markedsføringsguru Seth Godin, der stadig ærgrer sig over, at han manifesterede sin idé om at bruge computeren som opslagsværktøj i form af en bog, “Smiley Dictionary: Cool things to do with your keyboard”. På samme tidspunkt manifesterede andre nemlig en tilsvarende idé i form af et website, “Jerry and David’s Guide to the World Wide Web” – senere kendt som Yahoo.
Seth Godins forklaring? “I was running a book business and every opportunity I saw looked like a book opportunity”.
Hvad arbejder du med? Og hvilke muligheder ser du for dine idéer? Min pointe, at du selvfølgelig skal arbejde inden for dit felt. Men du skal manifestere din idé gennem det medie, der spreder dit budskab bedst muligt.
PS
Et medie kan være en sang, en lydbog, et radioprogram, en dans, en tegneserie, en event, en teaterforestilling, en video … flere forslag modtages med kyshånd! Skriv en kommentar!