I fint selskab med Klaus Møller og med mange tak til Millionøsemetoden er jeg i september i magasinet Psykologi. Da jeg bladrede magasinet igennem, faldt jeg over de sidste sider – annoncesiderne. Læs her, hvad (få af) annoncerne og et filmcitat fra Borte med blæsten har til fælles …

Psykologi_mig_lysnet

På siden (billedet) herunder er der med garanti en masse dygtige mennesker, der kan redde dig fra en masse dårlige ting. Hvis du altså (og her beklager jeg på forhånd til dem, jeg måtte genere – det er konstruktivt ment!) bliver fanget af deres annonce. Der er ikke meget, der fanger mig. Se selv …

Fra_Psykologi_2_lysnet

Dit ansigt er en sladrehank. Er det dét? Det fanger mig! Og Har du allergi? Så kig forbi! er svær ikke at trække på smilebåndet af. Kranio sakral terapi er til gengæld en overskrift, der er så indforstået, at den enten kalder på min indre fuckfinger eller får mig til at føle mig dum. (Jeg ved godt, at begrebet bliver uddybet nedenunder – men jeg er også budskabs-nørd, enhver anden var aldrig kommet så langt uden forhåndskærlighed for den slags terapi).

Mon det bliver bedre på næste side?

Fra_Psykologi_1_lysnet

Liv i balance – indretning med feng shui – lad omgivelserne arbejde for dig! Yes, jeg er med. Holistisk tandlæge. What?

Mit budskab er, at jo mindre du er Carl-Mar (annoncen nederst i højre hjørne), så skal der mere end en titel og en informativ (med fare for at være fagligt indforstået) overskrift til at fange din potentielle kunde. Du skal have et budskab, der skaber billeder og vækker følelser (behov) hos ham eller hende. Twiste ordene. Give dem personlighed. Gøre dem bemærkelsesværdige.

Hvordan står det til med dit budskab? Kunne det være bedre, så du kunne fange flere kunder? Så få hjælp her: Find Dit Budskab – Nu

Lad mig give dig et eksempel til sidst. Da Scarlett O’Hara i ”Borte med blæsten” spørger Rhett Butler: ”Rhett, if you go, where shall I go, what shall I do?”, kunne han have svaret: ”I don’t care”. Men det gjorde han ikke. Han sagde: ”Frankly, my dear, I don’t give a damn”, og leverede derved et af filmhistoriens mest bemærkelsesværdige filmcitater. (Tak til Al Ries for eksemplet).

Ting kan siges på mange måder. Vælg den, der tjener din virksomhed bedst!