Jeg ved ikke, om det var de smagfulde detaljer eller de små nordiske tallerken-godter, der fik mine tænder til at løbe mest i vand. Helheden var så gennemtænkt, at man som gæst fik et enestående og klart indtryk: Restaurant Radio ved, hvad den vil stå for – og det er præcis dét, den bliver husket for.
Jeg vil gerne inspirere dig til, hvordan du kan opnå det samme i din business.
Men se lige med her først:
Se den lille mælkeflaske her. Oplevelsen havde været en anden, hvis mælken var kommet i en kande. I en kapsel. Eller allerede var hældt i kaffe. Denne detalje gør mælken – og kaffen – bemærkelsesværdig. (Tro mig, jeg fotograferer ikke normalt kaffen, når jeg er ude).
Og se så her. Det er coveret til regningen, som jeg holder i hånden – trykt i et look, der stemmer overens med de rå trævægge i restauranten. Gennemført ned til mindste detalje. (Sorry, tager jordfarvet neglelak på næste gang).
Da jeg efter middagen gik på toilettet, ærgrede jeg mig sådan over, jeg ikke havde telefonen med. Der havde personalet nemlig rullet de små vaskeklude og lagt dem æstetisk i en pyramide ved håndvasken. På toppen lå en plaskvåd, brugt vaskeklud … sirligt rullet sammen og lagt tilbage af en gæst, der virkelig levede sig ind i detaljerigdommen!
Hvad kan du bruge det her til i din business?
Du kan bruge det til at huske dig selv på, at det godt kan være, at det er en detalje – men enhver lille detalje er en stor mulighed for at gøre indtryk, skille dig ud, kommunikere dit budskab og blive husket for det.
Enhver telefonsvarer er en mulighed.
Enhver regning er en mulighed.
Enhver service er en mulighed.
Enhver tekst en mulighed.
Og når du har fundet vejen til at vise, hvad du står for på en måde, så signalerne ikke stritter i 1000 retninger, kælet om detaljerne og kommunikeret med menneskelig omsorg for dine kunder, så bestil bord på Radio og skål på de detaljer, der skaber helheden.
Præcis som Jette Bülck og jeg gjorde for at fejre vores fælles projekt, Karrierekald – den nye vej til din rette hylde.
Skål for detaljen!