Føler du ikke, at ét budskab dækker alt det, du kan? Virker det mest sikkert at satse på flere ting? For at få flere kunder? For at tjene mere? Stop, inden du begår en business-bommert. Læs i stedet videre.

Forestil dig, du kommer til et vejskilt. Der står 60, er et vimpel-symbol, et vejkryds-symbol og en rød klat med en hvid streg igennem. Ja, på samme skilt. Vælger du i afmagt at køre en anden vej? Eller skider du på skiltet og kører videre uden den fjerneste idé om, hvad der venter dig?

Ingen af løsningerne er optimale. Det bedste ville være, hvis du forstod budskabet. Det havde du gjort, hvis der kun var ét (hvilket der jo heldigvis kun er).

Billede 24

(Vejskiltet er fundet på mycrazyhobby.com)

Der burde i princippet ikke være forskel på et vejskilt og det overordnede budskab på dit website, i dine brochurer, på dit visitkort, i din mail-signatur … vælg ét overordnet budskab.

Så husker folk dig. For noget bestemt. De er trygge ved, hvad de får hos dig. De kan anbefale dig til andre – på ren hukommelse. Du får mere for det, du tilbyder, fordi du har skabt din egen spidskompetence. Og dit budskab bliver spredt med succes.