Gud, hvor er det flot. Nej, hvor er du dygtig. Bare det var mig, der havde sådan et. Hvor skriver du altså godt. Nu kan jeg godt se, hvad du mener med professionel. Elsker måden, du gør det. Du kan bare det der.
Det var bare nogle af de fantastisk søde, velmente og stærkt varmende kommentarer, jeg fik, da jeg viste mit site til venner, bekendte, samarbejdspartnere, mennesker i mit netværk … og min mor. Men der manglede noget.
De varmede. Vildt. Men de fjernede ikke den der lille gnavende fornemmelse af, at noget ikke spillede optimalt. Noget jeg ikke selv kunne sætte fingeren på og gennemskue med mit ellers så go-home-falk-agtige-blik for røde tråde i kommunikation. Indtil Mette kom drønende … (jo det ER hende på billedet).
Mette hedder Tiensuu til efternavn og driver Womens Webolution, hvor hun rådgiver om at få succes via de sociale medier. Forskellen på hende og mange af de andre, der kommenterede mit site er, at hun så på det med professionelle øjne.
Og hun kunne se, hvad der var galt. Jeg behøvede ikke engang spørge. På under et kvarter fik hun også mig til at se den ene ting, jeg skulle ændre, for at tingene faldt på plads for mig – og jeg selv kunne løbe videre med bolden helt boblende glad og, vigtigst, i den rigtige retning.
Det er ikke første gang (og heller ikke sidste, hopefully), jeg har haft sådan en AHA-oplevelse ved at få andre – professionelle andre – til at se på mig og mit. Og da jeg altid tager afsæt i mine egne udfordringer, når jeg skaber produkter og ydelser, så har lige præcis dét inspireret mig til fast hver den første mandag og tirsdag i hver måned at tilbyde mine professionelle øjne på din business i 25 intense minutter.
Jeg kalder det “Hvad-Kan-Jeg-Gøre-Bedre-Businesstjek“, men blandt mine kunder bliver det bare varmt anbefalet under navnet “Businesstjek” …