I skolen lærer vi at skrive (eller i hvert fald at stave). Men vi lærer ikke at programmerer eller lave et fedt layout. Derfor bruger mange pengene på look og funktioner, når det handler om deres website – og skriver indholdet selv. Det har jeg stor respekt for, hvis …

… de skriver så godt, fængende og sælgende, at jeg på et splitsekund forstår, hvad jeg kan få hjælp til. Lærte du det i skolen?

Web er nemlig indhold, indhold, indhold. (Du følger jo ikke en blog, fordi den er flot – køber et stykke lækkert legetøj til børnene uden at ane, hvad det er lavet af og hvor stort det er – eller anbefaler dine venner et website, fordi det er flashy uden begreb om, hvad det vil dig. Gør du?).

Så gør dig umage med dit indhold eller lær de få trick, der gør dig i stand til at skrive mere professionelt, fængende og sælgende. Det handler jo også om (bedre) bundlinje.

Dybest skal dit indhold to ting:

  1. Fange din målgruppe. Det handler om at vælge ord, der skaber interesse og engagement. Og skrive på en måde, så alle forstår det, tak.
  2. Promovere værdien af dit arbejde. Du skal fortælle andre, hvad du laver og hvorfor, det er relevant for dem, så de gerne betaler, hvad det koster.

Tjek lige indholdet på dit website – kig på det med friske øjne eller lån et par øjne af en i din målgruppe. Er du i tvivl om, hvorvidt indholdet kommunikerer klart og tydeligt OG sælger dig bedst muligt, så var det måske en idé få inspiration til selv at skrive (endnu) bedre.