Jette Petersen fra Myskill.dk fik ikke bare en tagline i “Myskill – gør ambitiøse kvinder til ledere”. Hun fik alt det her, fordi hun forstår at bruge sin tagline som omdrejningspunkt for alt i hendes virksomhed og positionering:

  1. hun har én sætning – 5 ord – der præcis fortæller, hvad hun arbejder med og for
  2. hun har fået sat en overskrift til sine mentor- og coachingforløb
  3. hendes tagline hjælper hende til at summe ind på det, der er hendes retning
  4. hun føler sig ikke begrænset – kun skarpere
  5. hun oplever, at det er meget nemmere at udtrykke klart, hvad hun sælger
  6. hun har fået en rød tråd at arbejde efter
  7. det kan ses på både hendes freebie, hjemmeside og visitkort
  8. hun har nu en mere klar elevatortale
  9. hun føler sig mere sikker i det, hun skriver, og undgår signalforvirring
  10. hun får mails fra folk, der skriver, at det er et godt koncept hun har, og at hendes website er fedt, og når hun er til netværksmøder, går hendes budskab klokkeklart igennem – og hun bliver husket

Hvis du blev misundelig på bare en eller to af de 10 ting, så kan jeg kun opfordre dig til at få din egen tagline eller få hjælp til at bringe den, du har, bedre i spil.

Som Jette Petersen siger: “Når vi driver virksomheder, skal der bruges en del penge, og det kan være svært, at finde ud hvor de skal bruges. Jeg har valgt at blive klar på mit budskab – de penge er givet godt ud. Jeg er selv kreativ og iderig, men var aldrig selv kommet frem til dette resultat. Det er svært at se sin egen virksomhed – præcis som det er svært selv at spotte sine ledertalenter!”