Gør medarbejderne til medfortællere af grundfortællingen
3. af 7 kendetegn ved brands med mening og retning Gissssp, arghhh, ååhhhhhhh, fåååååårk, stååååååp. Det var nogenlunde lydsporet i mit hoved, da en af mine kunder sagde: 'Er det ikke også lige meget – vi [...]
3 fælder bevidste brandledere undgår
2. af 7 kendetegn for brands med mening og retning Alle virksomheder (og produkter) har en historie, der er værd at fortælle. Igen og igen. Fra alverdens vinkler. Men der er noget, du skal vide om, hvordan [...]
Bring brandet foran – flet formål ind i alt
Hvad skal der til for at bryde igennem som brand? Og hvad er succes egentlig i en tid, hvor digitalisering sætter dagsordenen og skriver ret mange af reglerne om? Det har Forbes lavet en større undersøgelse af. [...]
Det er god forretning at forbedre liv – og sådan kan alle gøre det
Stå for noget, der skaber værdi i menneskers liv. Vi har hørt det før, men bygger det relationer, sælger og skaber vækst? Forener det CEO'ens og Marketings agenda? Uden tvivl – ifølge det mest omfattende studie, jeg til dato [...]
Skal produktet have hovedrollen?
Catwalk. Instagram. Online shop. Og så tøjet afsted til kunden. Med Uber. Nogle mode-brands er begyndt at sælge tøjet med det samme i stedet for at lade kunderne vente et halvt års tid på, at det kommer [...]
Årets julefilm
https://youtu.be/wuz2ILq4UeA To minutter og 10 sekunder. Så længe får John Lewis dig til at se med i årets julefilm eller rettere julehistorie, der har titlen #ManOnTheMoon – prøv selv. Bagefter skal du mærke efter, om du får [...]
Formålet med formål – hype eller holdbart?
Purpose. Det er nok et af de buzz-words, der har været mest på branding-scenen i 2015, men er det i virkeligheden ikke bare god gammeldags relations-fornuft pakket pænt ind? Når man som jeg i 15 år har [...]
Børnehavespørgsmål, der bygger brand-relationer
Dengang jeg lærte at elske børnehavespørgsmål, var jeg mere grøn end Hulk, havde lige fået nye guldfarvede støvler med 12 cm hæl og sorte laksnuder – og min første rigtige opgave for en kunde, der [...]
Er du til oldschool eller formålsfunky forretningsudvikling?
På et online "skil dig ud" hangout (som du i øvrigt kan gense her), hvor jeg var inviteret til at tale, ønskede en af deltagerne sparring på sin forretning. Han drev en bilvask, og det inspirerede mig til [...]