3 tip: Tal om succes på menneskesprog

18.03 2019|

Tal, men ikke kun om tal Dette er en såkaldt succeshistorie, som kunne være hentet i mange virksomheder. Måske endda i jeres. Den handler om en virksomhed, der med dygtige folk, snuden i sporet og [...]

Betyder retning noget, når der er vind i sejlene?

05.03 2019|

Forestil dig det her scenarie: Kunderne handler og udtrykker sig i rosende vendinger. Trivselsmålingerne er positive. Der er netop kommet ny kantineordning. Der er ro på bestyrelsesarbejdet. Og på sidste udstilling blev alle bolcheskåle faktisk [...]

Verdens måske vigtigste manifest

05.05 2017|

I samarbejde med konfliktmægler Mie Marcussen skrev jeg sidste år Det Fredelige Manifest. Den 4. maj 2017 var det til vores store overraskelse og glæde en del af 10. kl. afgangsprøve, som omkring 25.000 16-årige fra hele [...]

Sådan er I tro mod jeres brand

21.04 2017|

'Tak, for kaffetragten', lød det i telefonen. Det var ikke lige de ord, jeg havde regnet med, at evalueringen af vores branding-proces skulle indledes med. Havde jeg i et fortrængt øjeblik forsøgt at smigre lederen med en modehvid plastisk kaffetragt [...]

Bliv nem at forstå – brug små ord

02.03 2017|

5. af 7 kendetegn ved brands med mening og retning De små ords tid er kommet. Endelig. Folk vil kunne forstå, hvad det hele handler om, hvorfor det har sin berettigelse. De vil kunne mærke [...]