Derfor skal du blive ‘Storyteller in Chief’ som leder
Blandt alle de mange, mange ting, du har ansvar for som leder, er en af de vigtigste at tage lederskab for brandets berettigelse. Det gør du ved at tilføje Storyteller in Chief på dit visitkort. [...]
3 tip: Tal om succes på menneskesprog
Tal, men ikke kun om tal Dette er en såkaldt succeshistorie, som kunne være hentet i mange virksomheder. Måske endda i jeres. Den handler om en virksomhed, der med dygtige folk, snuden i sporet og [...]
Betyder retning noget, når der er vind i sejlene?
Forestil dig det her scenarie: Kunderne handler og udtrykker sig i rosende vendinger. Trivselsmålingerne er positive. Der er netop kommet ny kantineordning. Der er ro på bestyrelsesarbejdet. Og på sidste udstilling blev alle bolcheskåle faktisk [...]
Verdens måske vigtigste manifest
I samarbejde med konfliktmægler Mie Marcussen skrev jeg sidste år Det Fredelige Manifest. Den 4. maj 2017 var det til vores store overraskelse og glæde en del af 10. kl. afgangsprøve, som omkring 25.000 16-årige fra hele [...]
Sådan er I tro mod jeres brand
'Tak, for kaffetragten', lød det i telefonen. Det var ikke lige de ord, jeg havde regnet med, at evalueringen af vores branding-proces skulle indledes med. Havde jeg i et fortrængt øjeblik forsøgt at smigre lederen med en modehvid plastisk kaffetragt [...]
Derfor skal brands gøre gode venner til rollemodeller
7. af 7 kendetegn ved brands med mening og retning "Han blev kaldt Berlineren og var en ret god ven. Sådan klog og værd at bruge tid med. De havde en fast besøgsaftale. Ikke noget frækt, de hang bare ud. [...]
[Guide] 9 måder at gøre brandet mere menneskeligt
6. af 7 kendetegn ved brands med mening og retning I dag skal brands være B2H – 'business to human'. De skal agere som mennesker, uanset hvem de taler til, skriver til, er i dialog med [...]
Bliv nem at forstå – brug små ord
5. af 7 kendetegn ved brands med mening og retning De små ords tid er kommet. Endelig. Folk vil kunne forstå, hvad det hele handler om, hvorfor det har sin berettigelse. De vil kunne mærke [...]
Test brandet – hvilken af de to typer er I?
4. af 7 kendetegn ved brands med mening og retning Jeg hørte engang, at der kun findes to typer mennesker. Den ene type træder ind i et rum og siger: 'Her er jeg!'. Den anden type [...]