Hvis du vil have succes, er der dybest set to faktorer, du skal kunne sætte kryds ved:

Du skal vide en masse om det, du gør
Du skal gøre en masse ved det, du ved

Det er altså ikke nok at vide en masse, hvis du ikke handler på den viden. Her tænker jeg handler på en måde, der rent faktisk berører andre. (Det gør forretningsplaner i Word eller meditationer på måtte altså ikke, selv om de muligvis er nødvendige).

Det er heller ikke nok at handle vildt og blodigt på det, du ved noget om, hvis du ikke ved ret meget. Jo, jo, jeg har hørt den om, at du er ekspert så længe du bare ved mere end dem, du deler din viden ud til (hvis du når så langt). Sandt nok. Men i så fald må der være to kategorier:

Amatør-eksperter og professionelle eksperter

Med tanke på den fremtidsforsker, jeg netop har hørt sige, at amatørernes æra er forbi i 2020, ved jeg godt, hvilken kategorina jeg er til.

Kom nu. Ud med det. Gør viden til værdi. Dyrk originaliteten. Gør det bedre.