Når du skal starte din business, skal du finde din vej. Det er den første og nok største trædesten på rejsen – det er her, du definerer din niche, det du tilbyder og dit marked.

Det er her, du skaber den retning, din business skal udvikle sig i. Indlysende ikke. Alligevel misforstår mange essensen.

De får tunnelsyn og tror, at hvis bare de følger deres kald – det de brænder for – skal de nok blive rige (på alle planer) på deres business. Desværre er det bare ikke nok.

For det handler ikke bare om dig.

Det handler langt mere om din kunde og om, hvordan du får udtrykt det, du brænder for, så det matcher et behov hos din kunde – og positionerer dig anderledes end andre på markedet. Det er dybest set det, der er forskellen på en passion eller et kald – og et budskab.

Et budskab er noget, der skaber bud efter dig og det, du tilbyder. Et budskab rækker ud mod dine kunder. Et budskab udtrykker det, du brænder for – på kundens sprog. (Ja, det er dig til venstre i billedet, ikke til højre med åben mund!).

Så find det, du brænder for. Ja.
Men find også dit budskab.
Og lad så dine kunder fortælle dig, hvad de vil – og følg efter.

Læs mere om hvordan du finder dit budskab inden sommerferien lige her

PS Det her er altså ikke kun noget, mange nystartede misforstår. Faktisk kommer tunnelsynet ofte tilbage, når succesen bliver en realitet … så glemmer mange deres kunder igen. DO NOT EVER DO THAT. Og skulle jeg glemme dig, så har du værsgo at fortælle mig det.